nachtelijke onrust

Vannacht werd mijn nachtrust verstoord.
Verstoord door een ongenode gast.
Een geko bracht vannacht, zijn nacht door in mijn kamer.
Dat hij daar was, dat vond ik niet het probleem,
het lawaai dat hij maakte en mij uit mijn slaap hield vond ik minder.
Het zorgde er voor dat ik maar een korte nachtrust had vandaag.

Zo zijn er natuurlijk vele die een onrustige nacht hebben.
Niet slapen, omdat ze zorgen hebben.
Niet slapen, omdat ze met dingen lopen waar ze het antwoordt nog niet voor hebben.
Niet slapen, omdat ze vast lopen.
Niet slapen, omdat ze gestrest zijn.
Wat maken we het elkaar toch af en toe moeilijk.

Er blijken in Nederland iedere dag 200 huwelijken te worden gesloten.
Dat zijn er 74000 per jaar.
Toch gaat 34 % van de huwelijken stuk in 2013 waren dat er 34800 zowaar.
Reden is gebrek aan liefde en aandacht, niet met elkaar kunnen praten en ontrouw.
Daarvan woont 80% van de kinderen bij hun moeder en 20% bij hun vader.

Is de basis van met elkaar trouwen wel goed of besteden we geen aandacht aan elkaar als we eenmaal getrouwd zijn vraag ik me af?
Wat moet de basis van een huwelijk eigenlijk zijn?
Volgens mij zijn er 3 dingen belangrijk in een huwelijk.
Vriendschap, seks en van elkaar houden.

Vriendschap,
zie ik als de basis, je wil je goed voelen bij de ander, leuke dingen doen, tijd in elkaar steken, met elkaar kunnen en blijven praten. Je hoeft het niet altijd eens te zijn.
Daar zul je aan moeten blijven werken. Ga daten met elkaar maak tijd voor elkaar vrij het liefst iedere dag even kwaliteit zonder de kinderen, tv, praat, en dan bedoel ik niet het slapen samen in een bed.

Seks,
is belangrijk voor beide, verleid elkaar, raak elkaar aan, geef af en toe elkaar onverwachts een kus, sla een arm om elkaar heen, streel elkaar en laat elkaar merken dat je de ander mooi vind. Het lijkt zo makkelijk en toch zijn we geneigd om op den duur dat niet meer te doen. Omdat we moe zijn of langs elkaar heen leven vanwege de kinderen. Blijf in contact, blijf elkaar aanraken. Wist je dat je 20 knuffels per dag nodig hebt om je goed te voelen. Knuffelen zorgt voor een state dat we ons prettig en gelukkig voelen. Seks is meer dan alleen de daad. Seks is strelen, knuffelen, masseren, zoenen en lief hebben.

Houden van,
zeg dat je van elkaar houdt, neem het niet aan dat de ander het weet, zeg het. Zeg je niet hoeveel de ander voor je betekend, gaat de ander denken dat het er niet meer is.
Het zijn maar 4 kleine woordjes Ik hou van jou.
4 kleine woordjes met zoveel betekenis.

Zorg dat je van jezelf houdt, want als jij dat niet doet hoe kan je dan van een ander houden?
Wanneer was de laatste keer dat je voor de spiegel stond?
Zei je toen, lieve ik ik hou van jou?
Vaak vinden we dat stom maar probeer het maar eens, eerst zul je lachen maar hoe vaker je het probeert hoe makkelijker het gaat.

Zo ging de nacht bij mij voorbij met een Gekko die geluid maakte en zich af en toe liet zien.
Hij was op zoek naar de juiste partner.
Hij liet zich horen in de nacht.
Zo zijn er velen, die op zoek zijn naar een nieuwe partner.
Op zoek naar het geluk.
Wat is geluk voor jou?
Ik weet dat ik het geluk in mij heb en dat deel met de mensen waar ik van hou.

We worden niet altijd beloond voor wat we doen,
maar stilletjes gewaardeerd door de gene die ons lief zijn.
Dus kijk in de spiegel en zeg tegen jezelf je doet het top,
zeg de ander ik hou van jou en je krijgt het ook terug.
(Jeanette Koenen).

Over jeanettekoenen

Woon in het midden van Nederland, ben een dochter, zus, moeder, vriendin, collega, therapeut, pedagoog, spreker, schrijver, fotograaf, sparingpartner, eigenaar Jeanette Koenen en Move On, Single working mom, Giving Back Retreats, vrijwilligster, levensgenieter en reis graag door Azie. Geniet van kleine dingen, leef naar wat goed voelt voor mij. Volg mijn hart, waarden en normen. Ben sociaal, heb veerkracht ,kennis ben creatief, vergevingsgezind en menslievend. Sinds de vluchtelingen crisis in januari 2016 ben ik veel in Griekenland, de mensen die daar wonen en daar zijn gestranden hebben mijn hart gestolen. Ga mijn dromen achterna en hoop mensen te inspirenen die dat ook willen in hun leven. Leef in het nu en doe dingen die bij mij passen op dit moment. Schrijf graag aan de keukentafel dat is een waardevolle plek voor mij. Over de gebeurtenissen die aan de keukentafel besproken worden en die mij bezig houden in mijn leven. Hoop anderen te inspireren, te motiveren en te laten genieten van mijn verhalen.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op nachtelijke onrust

  1. Hans Oud zegt:

    Dankjewel voor deze inspirerende blog.
    Een blog die een zo wezenlijk deel van relationele betrekkingen objectief beschrijft en beschouwt.
    Een blog die mij als lezer daarvan van harte uitnodigt tot zelfreflectie.
    Waardevol in kracht…

Plaats een reactie