Vluchteling

Mens.
Mens van vlees en bloed.
Op de vlucht.
Dagen, weken, maanden soms jaren.
Vanwege je ras, religie, nationaliteit, politieke overtuiging of het behoren tot een sociale groep niet meer kunt zijn in land van herkomst.

Kind,
Aan de hand of soms gedragen.
Ga je mee omdat het leven, wat er was niet veilig is.
Uren, dagen te land en te zee.
Ga je met je ouder mee.

Ouder,
Ga je op zoek naar een plaats.
Waar het veilig is.
Waar je een nieuw bestaan op kan bouwen.
Waar je met je kinderen niet in angst hoeven te leven.

Zoon of dochter.
Achterlatend,
je familie om voor jezelf een ander bestaan op te kunnen bouwen.
Waar je jezelf kan zijn zonder dat je bedreigt, angstig voelt of gedood wordt.
De tocht van eenzaamheid begint naar het onbekende.

Afscheid nemen.
Daar waar je roots ligt.
Afscheid nemen.
Van de achterblijvers.
Jong en oud.
Gaan voor vrede en rust.

Herkennen wij dat niet allemaal.
Op de vlucht voor dat wat is.
Op de vlucht omdat je niet kan blijven waar je nu bent.
Zijn we niet allemaal hetzelfde.
Zou jij niet hetzelfde doen?

Je, veilig voelen?
Je, welkom voelen?
Je, geliefd voelen?
Zou jij daar blijven waar je dat gevoel niet hebt?

Zijn wij niet allemaal hetzelfde?
Zoeken we in het leven dat niet allemaal?
Wij zijn meer hetzelfde dan we verschillend zijn.
Want ook jij zou gaan als het onveilig was.
Ook jij zou voor je leven kiezen is het niet?

Over jeanettekoenen

Woon in het midden van Nederland, ben een dochter, zus, moeder, vriendin, collega, therapeut, pedagoog, spreker, schrijver, fotograaf, sparingpartner, eigenaar Jeanette Koenen en Move On, Single working mom, Giving Back Retreats, vrijwilligster, levensgenieter en reis graag door Azie. Geniet van kleine dingen, leef naar wat goed voelt voor mij. Volg mijn hart, waarden en normen. Ben sociaal, heb veerkracht ,kennis ben creatief, vergevingsgezind en menslievend. Sinds de vluchtelingen crisis in januari 2016 ben ik veel in Griekenland, de mensen die daar wonen en daar zijn gestranden hebben mijn hart gestolen. Ga mijn dromen achterna en hoop mensen te inspirenen die dat ook willen in hun leven. Leef in het nu en doe dingen die bij mij passen op dit moment. Schrijf graag aan de keukentafel dat is een waardevolle plek voor mij. Over de gebeurtenissen die aan de keukentafel besproken worden en die mij bezig houden in mijn leven. Hoop anderen te inspireren, te motiveren en te laten genieten van mijn verhalen.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Plaats een reactie